Denne side opdateres kontinuerligt med nye emner og spørgsmål, så find dit spørgsmål nedenfor, klik på det og få vist det det fulde svar. Hvis du vil vide mere om installation af et specifikt produkt (pære, bridge etc.) anbefaler vi, at du kigger på installationssiderne først. Ønsker du at vide mere om en bestemt funktion, så se venligst siderne for funktioner, hvor du også finder video, der viser de forskellige indstillingsmuligheder.
Hvad er Nordlux Smart, og hvordan fungerer det?
Hvad består Nordlux Smart serien af?
Hvordan kommer jeg i gang med Nordlux Smart?
Har Nordlux Smart produkterne en hukommelsesfunktion?
Hvad betyder Bluetooth-ikonet i højre hjørne?
Hvad er den maksimale afstand, jeg kan kontrollere Nordlux Smart produkterne fra?
Kan Nordlux Smart pærerne også bruges udendørs?
Hvor meget frost kan Nordlux Smart pærerne tåle?
Hvor mange Nordlux Smart produkter kan jeg tilslutte og kontrollere?
Hvordan nulstiller jeg et Nordlux Smart produkt via en kontakt?
Hvorfor kan jeg ikke forbinde eller kontrollere mit Nordlux Smart produkt?
Hvorfor oplever jeg fejl under forbindelsesprocessen?
Hvorfor kan jeg ikke ændre Nordlux Smart produktets lysstyrke/temperatur?
Hvorfor kan jeg ikke indstille en timer under ´Program’ i menuen?
Hvorfor kan jeg ikke indstille en tidsplan under ´Program’ i menuen?
Hvorfor kan jeg ikke forbinde min Nordlux Smart Bridge til Wi-Fi og Nordlux Smart app’en?
Hvorfor mislykkedes opdateringen af mit Nordlux Smart produkt?
Hvorfor kan jeg ikke oprette forbindelse til min Nordlux Smart Bridge?
Hvordan tilføjer jeg et nyt Nordlux Smart produkt i app’en?
Skal jeg altid bruge Nordlux Smart app’en?
Hvordan ændrer jeg sprog i Nordlux Smart app’en?
Hvordan opretter jeg et rum i Nordlux Smart app’en?
Hvor mange rum kan jeg oprette i Nordlux Smart app’en?
Hvordan opretter jeg en gruppe i Nordlux Smart app’en?
Hvor mange grupper kan jeg oprette?
Kan jeg flytte mine Nordlux Smart produkter til forskellige grupper?
Kan jeg placere mine Nordlux Smart produkter i forskellige rum?
Hvordan sletter jeg et Nordlux Smart produkt i app’en?
Hvordan nulstiller jeg et Nordlux Smart produkt via en kontakt?
Hvordan tænder/slukker jeg alle mine Nordlux Smart produkter på samme tid?
Hvor mange stemninger kan jeg have i alt?
Hvordan deler jeg indstillinger med andre?
Hvorfor skal jeg tillade, at Nordlux Smart app’en må have adgang til kameraet?
Hvordan opdaterer jeg mine Nordlux Smart produkter?
Hvordan virker "stemmestyring"?
Behøver jeg at have Bluetooth tændt, når jeg styrer lysene med Alexa?
Hvordan finder jeg min Smart Home/stemmestyrings-enhed i Nordlux Smart appen?
Hvordan installerer jeg min Nordlux Smart Bridge?
Hvordan nulstiller jeg min Nordlux Smart Bridge?
Hvordan sletter jeg min Nordlux Smart Bridge via Nordlux Smart app’en?
Hvorfor tilslutter min Nordlux Smart Bridge ikke til mit wi-fi-netværk?
Kan jeg bruge et hotspot fra min smartphone i stedet for en wi-fi-router?
Nordlux Smart er en nem og fleksibel løsning, der giver dig mulighed at kontrollere dine lyskilder efter behov og situation. Med Nordlux Smart kan du få den rette belysning til enhver lejlighed - fra en hyggelig, afslappende atmosfære til en funktionel, aktiverende belysning. Som vist på billedet, kontrolleres smart produkterne med Nordlux Smart app’en via Bluetooth Mesh, så der er ikke behov for en internetforbindelse. Endvidere kan du udvide funktionerne i smart systemet ved at tilføje Nordlux Smart Bridge, som eksempelvis giver mulighed for stemmestyring af lyset (Amazon Alexa eller Google Home) og styring af lyset, uanset om du er hjemme, på arbejde eller sågar i udlandet.
Nordlux Smart-sortimentet består af pærer, spots, lamper og tilbehør. Lyset kan ændres i både temperatur (Kelvin) og styrke (Lumen). Da Nordlux Smart produktsortiment består af de mest populære LED-pærer og kontakter, kan du nemt udskifte dine traditionelle pærer med Nordlux Smart.
Nordlux Smart er utrolig nemt at komme i gang med. Følg disse nemme trin:
1. Installér Nordlux Smart app’en i App Store eller Google Play. Søg på ’Nordlux Smart’
2. Aktivér Bluetooth på din mobil eller tablet
3. Installér dit Nordlux Smart Light produkt i app’en.
Du er nu klar til at styre dine Nordlux Smart produkter i app’en.
Bluetooth-ikonet viser forbindelsesstatussen. Hvis ikonet er rødt, er Nordlux Smart app’en ikke forbundet til Bluetooth, og du kan ikke kontrollere dine smart produkter. Hvis ikonet er hvidt, er appen tilsluttet Bluetooth, og du kan nu kontrollere produkterne via app’en. Hvis ikonet er rødt og ikke forbindes automatisk, skal du klikke på ikonet, så app’en får forbindelse til Bluetooth igen, så du kan styre produkterne. Husk at slå Bluetooth til i dine indstillinger på mobilen eller tablet.
For at du får den bedste oplevelse har vi sørget for, at Nordlux Smart virker med de kendte Smart Home systemer; Google Home og Amazon Alexa. Dette betyder, at Nordlux Smart produkter ikke er kompatible med andre Smart Light- og Smart Home producenter. Dog kan du godt styre flere smart produkter fra forskellige producenter via de kompatible Smart Home systemer (Google Home & Amazon Alexa), men ikke via Nordlux Smart app’en. Du skal have vores Nordlux Smart Bridge for at blive koblet op til Smart Home systemerne.
Hvis du oplever problemer med at opsætte din fjernbetjening, kan du starte med at kigge på disse sider:
Se hvordan knapper knyttes til handlinger på fjernbetjeningen ➔
Hvis dette ikke afhjælper dit problem, så prøv at nulstille fjernbetjeningen ved at trykke på reset-knappen på bagsiden tre gange med to sekunders interval. Følg derefter først opsætningsinstruktionerne for fjernbetjeningen og se dernæst videoen, der viser, hvordan fjernbetjeningen programmeres.
Der kan være flere grunde til, at forbindelsen mislykkedes. Du er muligvis for langt væk fra produktet, der opstod en fejl i Bluetooth Mesh netværket, eller at Bluetooth ikke er tændt. Sørg for, at Bluetooth er tændt på din mobil eller tablet samt, at du er tæt på produktet, når du tilslutter den.
Dette kan der være flere grunde til. Måske har du ikke forbindelse til Bluetooth Mesh netværket, produktet er offline eller der er ikke et produkt i rummet/gruppen, du prøver at kontrollere. Husk også, at nogle af produkterne (første generation pærer) kun kan indstilles i lysstyrke (Lumen) og ikke i lystemperatur (Kelvin).
Du skal indstille timeren for det individuelle eller rum/gruppe*. Vælg det produkt eller rum/gruppe du ønsker, klik på ’program’ og vælg ’timer’. Når du har oprettet en timer, tilknyttet et produkt eller rum/gruppe, vises denne nu under ’program’ i menuen.
Du skal indstille tidsplanen for det individuelle produkt eller rum/gruppe*. Vælg det produkt eller rum/gruppe du ønsker, klik på ’program’ og vælg ’tidsplan’. Når du har oprettet en tidsplan, tilknyttet et produkt eller rum/gruppe, vises denne nu under ’program’ i menuen.
*Kræver Nordlux Smart Bridge
Grunden til, at du ikke kan oprette forbindelse til din Nordlux Smart Bridge kan være, at du allerede har haft din Smart Bridge tilkoblet. Du skal derfor nulstille den for at den virker igen. Du nulstiller din Nordlux Smart Bridge ved at trykke på reset knappen tre gange med et 2 sekunders interval. Indikatorknappen blinker og din Smart Bridge er nulstillet. Sørg for, at den er tilkoblet strøm.
Tryk på det lille + i højre hjørne i app’en og vælg ’Produkter’. Nordlux Smart app’en søger nu efter nye produkter. Det er vigtigt, at du holder din mobil eller tablet tæt på dit produkt under denne proces. Smart produktet bliver nu vist på din skærm, tryk på det og tryk derefter fortsæt. Dit Nordlux Smart produkt er nu installeret.
Nordlux Smart app’en er dit vigtigste redskab til at kontrollere lyset, men du kan altid slukke eller tænde lyset på din almindelige stikkontakt. Derudover kan du eksempelvis indstille timeren, tidsindstille dit lys eller bruge stemmestyring*, så du ikke behøver at bruge Nordlux Smart app’en til alle daglige aktiviteter.
*Kræver en Smart Bridge.
Nej, ikke nødvendigvis. Du kan bruge de grundlæggende funktioner i Nordlux Smart app’en uden at oprette en bruger. Hvis du derimod ønsker ekstra funktioner såsom stemmestyring og deling af indstillinger, skal du installere Nordlux Smart Bridgen, som kræver oprettelse af en bruger. Du kan oprette en bruger med din e-mail, Facebook eller Google konto. Husk at sig ’ja tak’ til nyhedsbreve, da du her vil modtage tips og tricks til brugen af dine smart produkter. Brugen af alle funktioner er gratis.
Find det Nordlux Smart produkt du gerne vil slette under ’My Home’, klik på 'indstillinger' og 'slet'. Produktet begynder at blinke og er derefter slettet. Ønsker du at slette et produkt i et bestemt rum, skal du finde produktet i det specifikke rum, klikke på 'indstilling' og 'slet lys'. Smart produktet er nu fjernet fra rummet, men du kan stadig finde det under ’My Home’.
Stemninger er forud-installerede lysscener, herunder vågelys, afslapning, læselys, aktiv og fokus. Når du klikker på en stemning, lyser produktet med den forud-installerede lysstyrke (Lumen) og lystemperatur (Kelvin) for den specifikke stemning. Du kan også nemt lave en ny stemning i app’en under ’Stemninger’.
Med denne funktion kan du programmere dine lyskilder, så de kun er tændt/slukket i en bestemt tidsperiode Du kan for eksempelvis bruge timer-funktionen når børnene skal puttes, hvor du indstiller lyset til at slukke efter 10 min., hvor børnene skal sove. Hvis du ikke har en Nordlux Smart Bridge fungerer timer-funktionen kun med individuelle produkter, og du kan kun tænde og slukke lyset. Omvendt, hvis du har en Nordlux Smart Bridge kan du bruge timer-funktionen til hele rum og grupper, og du kan desuden tænde produkterne i en bestemt stemning. Det er kun muligt at indstille én timer ad gangen med både Bluetooth og Nordlux Smart Bridge.
Du skal indstille timeren for det individuelle eller rum/gruppe*. Vælg det produkt eller rum/gruppe du ønsker, klik på ’program’ og vælg ’timer’. Når du har oprettet en timer, tilknyttet et produkt eller rum/gruppe, vises denne nu under ’program’ i menuen.
*Kræver Nordlux Smart Light Bridge
Med denne funktion kan du indstille dine produkter til at tænde og slukke på et bestemt tidspunkt på dagen. Du kan eksempelvis indstille dine produkter til at tænde hver morgen kl. 06:00. Hvis du ikke har en Nordlux Smart Bridge kan du kun indstille individuelle produkter til at tænde og slukke, hvorimod hvis du har en Smart Bridge, kan du planlægge hele rum eller grupper, samt produkterne kan tænde i en bestemt stemning. Med Bluetooth kan du indstille én tidsplan ad gangen, hvorimod du med Nordlux Smart Bridge kan indstille så mange du ønsker.
Du skal indstille tidsplanen for det individuelle produkt eller rum/gruppe*. Vælg det produkt eller rum/gruppe du ønsker, klik på ’program’ og vælg ’tidsplan’. Når du har oprettet en tidsplan, tilknyttet et produkt eller rum/gruppe, vises denne nu under ’program’ i menuen.
*Kræver Nordlux Smart Bridge
Ferietilstand får dig til at føle dig mere sikker, når du er væk hjemmefra i flere dage og kan f.eks. bruges til at forhindre indbrud. Når ferietilstanden er slået til, tændes og slukkes lyskilderne tilfældigt fra kl. 18:00 til 06:00 for at simulere, at nogen er hjemme. Nordlux Smart Bridge kræves til denne funktion.
Nordlux Smart Bridge kræves til denne funktion. For at dele indstillinger med gæster eller familie skal du klikke på 'Deling' i menuen. Der oprettes en QR-kode, som gæsten eller familiemedlemmet skal scanne i sin Nordlux Smart app. Gæsten kan nu kontrollere dine produkter, men kan ikke ændre indstillinger eller tilføje nye smart produkter. Familie har ingen tidsbegrænsning og har adgang til både programmer og stemninger i app’en, mens gæster har en tidsbegrænsning og kun har adgang til stemninger.
Opdatering af produkter kræver ikke en Nordlux Smart Bridge, men du skal registrere en bruger i app’en. Når dine produkter skal opdateres, vil du se en lille rød prik ved ’Firmware opdatering’ i menuen. Klik på denne og vælg de produkter, du vil opdatere.
Nordlux Smart er kompatibel med Google Assistant og Amazon Alexa, hvilket betyder, at du let og enkelt kan kontrollere smart produkterne med stemmen. Tryk på ”stemmestyring” i menuen, vælg om du vil oprette forbindelse til Google Assistant eller Amazon Alexa. Tryk ”start” og begynd forbindelsen. Følg nu anvisningen på din enhed.
Hvis du oplever problemer med at logge ind på din Nordlux Smart konto i Nordlux Smart appen, kan der ved en fejl være indsat et mellemrum efter e-mailadressen. Slet mellemrummet og du skulle kunne logge ind.
Hvis det ikke afhjælper problemet, bør du sikre dig, at du har aktiveret din kontro ved at klikke på linket i bekræftelsesmailen, som blev sendt til dig umiddelbart efter oprettelse.
Ellers kan du prøve at nulstille dit password eller at oprette en ny konto med samme e-mail-adresse for at tjekke, at kontoen eksisterer.
Nordlux Smart Bridge fungerer med dit Wi-Fi, og du skal derfor starte med at oprette en bruger i app’en for at bruge de ekstra funktioner Smart Bridgen giver. Oprettelse af brugeren er gratis. Sæt derefter din Nordlux Smart Bridge til strøm. Tryk på det lille + i højre hjørne i app’en og vælg ’Produkter’. Smart app’en søger nu efter nye produkter.
Det er vigtigt, at du holder din mobil eller tablet tæt på Smart Bridgen under denne proces. Smart Bridgen bliver nu vist på din skærm, tryk på den og tryk derefter fortsæt. Din Nordlux Smart Bridge er nu installeret.
Klik her for et mere detaljeret setup af din Bridge ➔
Hvis du oplever problemer med tilslutningen af din Nordlux Smart Bridge til dit wi-fi-netværk eller Nordlux Smart appen, kan følgende måske løse problemet:
Først og fremmest er det vigtigt, at dit wi-fi-netværk virker som det skal. Prøv at genstarte din router og/eller din Nordlux Smart Bridge, og sikr dig, at din telefon/tablet er opdateret. Du kan nulstille din bridge ved at trykke på reset-knappen tre gange med to sekunders interval. Indikatorlampen vil nu begynde at blinke, og din bridge er nulstillet.
Dernæst er det vigtigt at bemærke, at bridgen virker med 2.4 GHz Wi-Fi SSID (SSID er navnet på dit trådløse internet). Det skal udelukkende være 2.4 GHz, og ikke delt 2.4 /5 GHz. Hvis det er 5 GHz eller delt 2.4 /5 GHz, vil bridgen ikke kunne tilsluttes. Du kan tjekke, hvilken wi-fi-frekvens du har via din telefon eller tablet eller ved at downloade en app, der kan gøre dette (f.eks. NetSpot – Wifi Analyzer).
Her er en guide til, hvordan du bruger et mobilt hotspot i stedet for din wi-fi-router:
Du skal åbne wi-fi-indstillingerne og tilslutte til hotspot-signalet. To vigtige ting: